امکانات ویلاهای لوکس

امکانات ویلاهای لوکس

امروزه طراحی ویلاهای لوکس و لاکچری در شمال، تهران و نقاط مختلف افزایش پیدا کرده تا قشر مرفه جامعه، آسایش، امنیت، امکانات و آسایش بیشتری داشته باشند. شاید اولین چیزی که از امکانات ویلاهای لوکس به ذهن ما خطور می کند، ویلاهای بزرگ با سیستم های هوشمند باشد. با اینکه نمی توان گفت ذهنیت اشتباه و غلطی است اما کامل نیست و از طرفی امروزه ویلاها کوچکتر و حرفه ای تر طراحی می شوند و دیزاین بهتری دارند. در این مطلب می خواهیم در خصوص امکاناتی که برای طراحی ویلا لاکچری و ساخت آن از محوطه و نما گرفته تا دکوراسیون بخش های داخلی در نظر می گیرند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

امکانات ویلاهای لوکس و لاکچری که از شنیدن آن تعجب می کنید!

یکی از سؤالات جالبی که امروزه مطرح می شود و بسیاری از خریداران از بنگاه های املاک یا شرکت ساخت و ساز ویلا می پرسند این است که امکانات ویلاهای لاکچری چیست و شامل چه چیزهایی است؟ این امکانات و ویژگی ها در واقع تعیین کننده تفاوت ویلاهای لاکچری با نمونه های معمولی است و تعریف کننده واژه لاکچری هستند. در ادامه امکانات یک ویلای لاکچری را بررسی می کنیم:

• باشگاه ورزشی اختصاصی:

در ساخت ویلا یکی از امکاناتی که به چشم می خورد باشگاه های ورزشی اختصاصی است مخصوصا که توجه به سلامتی و نقش مهم آن افزایش پیدا کرده است. متراژ و نوع تجهیزات و میزان پیشرفته بودن آنها ارتباط مستقیمی با میزان لاکچری بودن ویلا دارد. در ویلاهای فوق لاکچری، باشگاه های ورزشی با چند صد متر مساحت، دستگاه های پیشرفته و تجهیزات کامل وجود دارند. حتی در برخی ویلاهای لاکچری جنگلی، مکانی که باشگاه ورزشی را می سازند ویو عالی به سمت طبیعت دارد یا تلویزیون های فلت و سیستم های صوتی حرفه ای در کنارتان هستند.

سازه های آبی مختلف:

در طراحی داخلی ویلاهای لوکس و لاکچری امکانات زیادی می بینیم به نحوی که به عقیده برخی افراد داخل ویلاهای لاکچری دنیای دیگری است. سازه های آبی مختلف مثل استخر، جکوزی، سونا، اسپا و یا فواره و جوی های آب و آبنماهای لوکس سنگی تنها بخشی از زیبایی های طبیعی است که درون ویلاها طراحی کرده و ساخته اند. به عنوان مثال در طراحی استخر عمق های مختلف را در نظر می گیرند تا همه افراد با هر میزان قد و سن بتوانند لذت ببرند.

• فضای مخصوص یوگا و مدیتیشن:

ورزش هایی مثل یوگا، مدیتیشن و کلیه فعالیت هایی که روش آرامش روح و روان تمرکز دارند به زمین هایی نیازمندند که نویز و صدای کمی وجود داشته باشد. در داخل ویلاهای لاکچری اتاق ها و فضاهای اختصاصی برای ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس، مدیتیشن و غیره در نظر می گیرند که هیچ صدایی به داخل یا به بیرون آن منتقل نمی شود.

• پارکینگ های پیشرفته:

هنگامی که ویژگی یک خانه خوب از نظر معماری بررسی می شود پارکینگ ها جزو مکان هایی است که با تجهیزات و فناوری های جدید ساخته خواهند شد. از جمله امکانات ویلاهای لوکس جدید، پارکینگ های متحرک است که بخش سایبان آنها قابلیت تحرک دارد تا براساس درجه تابش خورشید و بارش های جوی خود را تنظیم کند. طراحی سقف پارکینگ های داخلی و خارجی به گونه ای است که با شکل های هندسی مختلف و متناسب با نوع معماری کلی ساختمان ویلا انجام گرفته است. فونداسیون کاملا محکم و ضد زنگ، سقف پلی کربناتی یا پلیمری و طراحی دیواره در پارکینگ های روباز تنها بخشی از ویژگی های ویلای لوکس خوب است.

 

نوشتهٔ پیشین
سبک معماری کلاسیک چیست؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست