انواع تزئینات داخلی ساختمان

انواع تزئینات داخلی ساختمان

انواع تزئینات داخلی ساختمان

تزئینات داخلی ساختمان چیست؟ این اولین سوالی است که باید قبل از معرفی و توضیح عناصر و المان های تزیین داخلی ساختمان به آن پاسخ دهیم. قبل از هر چیز ابتدا باید با معنی تزیینات و المان های تزیینی آشنا شویم. به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی، به تمامی المان ها و اقلامی که جنبه زیبایی و تکمیل کنندگی یا پر کنندگی فضا دارند و نبود آنها خللی ایجاد نمی کند عناصر تزیینی می گویند. عناصر تزیینی در نما و داخل ساختمان بسیار متنوع هستند که ما در این قسمت تنها قصد داریم به انواع تزیینات داخلی ساختمان اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع تزیینات داخل ساختمان ویلایی

انواع تزیینات ساختمان را می توان برحسب سلیقه، سبک معماری و دکوراسیون داخلی، متراژ و فضایی که نیاز دارید و بخشی از خانه که قصد تزیین آن را دارید انتخاب کنید. این تزیینات برای کفپوش، دیوار و سقف و قسمت های مختلف قابل استفاده هستند. در بازسازی ساختمان (تفاوت بازسازی و نوسازی) استفاده از تزیینات مختلف یکی از بهترین ایده ها برای ایجاد تغییرات دلخواه شماست. در ادامه مهمترین و بهترین المان های تزیین داخلی ساختمان اشاره می کنیم:

  • کاغذ دیواری

از جمله زیباترین تزیینات داخلی ساختمان کاغذ دیواری را می توان نام برد که انواع مختلفی دارد. این متریال ها به عنوان پوشش زیبا و لوکس دیوارهای خانه در تمامی قسمت ها کاربرد دارد هر چند در سرویس بهداشتی و آشپزخانه از کاغذ دیواری استفاده نمی کنند. کاغذ دیواری ها امروزه ضد آب هستند و در طرح و رنگ و مدل های مختلف متناسب با نوع تزیینات داخلی و نقاشی ساختمان قابل استفاده می باشند.

  • پارکت

یکی از انواع المان های تزیینات داخل ساختمان با چوب، پارکت ها هستند که در ترکیب با قرنیزها فوق العاده زیبا هستند. موزاییک و سرامیک جزو کفپوش های اصلی و با دوام محسوب می شوند ولی پارکت که در طراحی ویلای کلاسیک کاربرد زیادی دارد جزو المان های تزیینی است.

  • گچبری

از انواع تزیینات داخلی ساختمان گچبری است که از المان های اصلی، غیر قابل جایگزین و بی بدیل در معماری اصیل ایرانی است. گچکاری در هر دوره از تاریخ کشورمان به فرم، روش و شکل خاصی اجرا می شده و امروزه نیز سبک و سیاق خاص خود را دارد به نحوی که در طراحی ویلا ایرانی بسیار پرطرفدار است. باید اذعان کرد که از بین انواع تزیینات داخل ساختمان گچکاری هیچ موقع مورد غفلت قرار نگرفته و همیشه مورد تقاضا بوده است. این گچکاری ها در سقف و دیوارها به شکل ابزارکاری یا کناف و پنل های پیش ساخته گچی استفاده می شود. در ساختمان پیش ساخته هم گچکاری سقف به شکل پنل های از پیش آماده شده است.

  • سرامیک

در طراحی ویلای پست مدرن از سرامیک نه فقط برای کفپوش سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و پذیرایی بلکه برای زیبایی و تزیین هم استفاده می شود. سرامیک ها عمر و مقاومت بسیار بالایی دارند. با توجه به اینکه در ویلاهای پست مدرن تأکید بر حفظ سادگی و شیک بودن است به جای سنگ، سرامیک را مثال زدیم.

 

نوشتهٔ پیشین
بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا
نوشتهٔ بعدی
سبک معماری کلاسیک چیست؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست