بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا

بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا

بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا

تعداد این شرکت ها بسیار زیاد هستند که با توجه به اینکه در ماه های آخر سال میلادی هستیم و لیست شرکت های بزرگ ساخت و ساز جهان تکمیل شده، به معرفی شرکت های ساختمانی می پردازیم که در سال 2022 جزو شرکت های بسیار بزرگ و معروف دنیا قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

فهرست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان

وقتی صحبت از بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان می شود منظور فقط شرکت های آمریکایی و انگلیسی نیستند و ما برای تهیه این لیست کل شرکت های مناطق جهان را بررسی کرده ایم. این شرکت ها از خاورمیانه گرفته تا دور دست ترین نقاط اروپا و آمریکا را شامل می شوند. این شرکت ها به دلیل کار و تلاش فراوان، فرایندهای ساخت و ساز و طراحی بی نظیر، بازاریابی استراتژیک و تیم کاری خلاق و حرفه ای توانسته اند در لیست بزرگترین شرکت های ساختمان سازی جهان قرار بگیرند.

• شرکت Bechtel آمریکا

بزرگترین شرکت ساختمان سازی آمریکا و یکی از بزرگترین شرکت های ساختمان سازی در دنیا، شرکت Betchel است که در ایالت سان فرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد و در حال حاضر هشتمین شرکت خصوصی بزرگ آمریکا نیز لقب دارد. این شرکت به شیوه کاری خاص و مدیریت ساخت حرفه ای با طراحی های بی نظیر مشهور است که با 50 هزار پرسنل در حال کار است. در طی آخرین آمار دریافتی این شرکت به بیش از 32.8 میلیارد دلار در سال رسیده است. این شرکت نه تنها در آمریکا بلکه در آفریقا و اروپا هم فعالیت دارد و پروژه های بزرگی مثل پروژه متروریل Dulles را بر عهده داشته که تا به امروز بزرگترین پروژه زیرساختی آمریکا به حساب می آید. تخصص عالی این شرکت در پروژه های مهندسی شهری، فرودگاه، معدن، تأسیسات نیروگاه برق، راه آهن و تأسیسات آب و انرژی های تجدیدپذیر است.

• شرکت Vinci فرانسه

دومین مورد در لیست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان، شرکت بین المللی VINCI فرانسه است که تحت نام برندهای دیگر نیز در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارند. کل پرسنل این شرکت در نقاط مختلف دنیا به 185 هزار نفر می رسد و سالانه حدود 44 میلیارد دلار درآمد دارد. برخی از بزرگترین پروژه های معماری این شرکت شامل بازسازی (فرق بازسازی و نوسازی) هتل Mandarin Oriental لندن، تونل Femern دانمارک و 43 پروژه دیگر در 19 کشور مختلف دنیاست.

• شرکت Actividades de Construcción y Servicios اسپانیا

این شرکت که به اختصار ACS هم گفته می شود از دیگر بزرگترین شرکت ساختمانی جهان در لیست ما بوده که در کل اروپا زبانزد است. شرکت ACS اسپانیا دارای چندین شرکت تابعه تحت نظر برند خودش به نام های Turner، Hochtief و Dragados است که مجموعا 200 هزار نفر پرسنل دارند. این شرکت بزرگ ساختمانی به دلیل انجام پروژه هایی مثل بیمارستان Quellón شیلی و دفاتر مرکزی آژانس منابع طبیعی کالیفرنیا به شهرت رسیده است. این شرکت سالانه تقریبا 40 میلیارد دلار درآمد دارد.

• شرکت Larsen and Toubro هند

شرکت بعدی در لیست بزرگترین شرکت ساختمان سازی جهان، این شرکت هندی است که در واقع یک شرکت تابعه از شعبه اصلی خودش است که در دنیا به نام L&T هم می شناسند. این شرکت هندی در حال حاضر بر روی پروژه عمرانی ساخت یک پل شش بانده به طول 3.2 کیلومتر بر روی رود کریشنا هند کار می کند که پاویترا سانگامام در ویجایاوادا و جاده N10 در امراواتی را به هم وصل می کند. این شرکت بیش از 104 هزار نفر پرسنل دارد و سالانه درآمد آن به 17 میلیارد دلار می رسد.

  • شرکت ساختمانی ارتباطات چین

یک شرکت ساختمانی دیگر و این بار در کشور چین که به اختصار CCCC هم می گویند که دارای چندین شرکت تابعه کوچکتر مثل گروه John Holland استرالیاست. یکی از بزرگترین پروژه هایی که اخیرا این شرکت مشغول انجام آن است، ساخت پلتفرم فرودگاه جدید هنگ کنگ است. پروژه های معروف تکمیل شده این شرکت شامل ارتباط ریلی ساحل شرقی، بندر آب عمیق گوادر (Gwadar) و پل خلیج هانگژو هستند. شرکت CCCC چین بیش از 100 هزار نفر پرسنل دارد و مجموع درآمد سالانه این شرکت و شرکت های تابعه آن به بیش از 54.4 میلیارد دلار می رسد.

  • شرکت Skanska AB سوئد

این شرکت ساخت ویلا و ساختمان های اداری و تجاری در سوئو دارای ده ها شرکت تابعه در سرتاسر سوئد و جهان است. تخصص عالی و پیشرفته شرکت Skanska AB سوئد در طراحی و ساخت زیرساخت های لازم برای بیمارستان ها، مدارس، خانه ها، اتوبان ها و پل ها بوده که به کمک 43 هزار نیروی پرسنل خود به سرانجام می رساند. درآمد سالانه این شرکت حدود 18 میلیارد دلار است. شعبه های آمریکایی این شرکت به نام Skanska USA یکی از بزرگترین شرکت های ساختمان سازی این کشور است که در ساخت استادیوم 82500 نفری مت لایف، ورزشگاه تمرینی و اصلی New York Jets و New York Giants فعالیت داشته است. همچنین این شرکت در ساخت ترمینال B مرکزی LaGuardia آمریکا نقش طراحی و توسعه پیشرفته آن را بر عهده داشته است. این شرکت حدود 43 هزار نفر پرسنل دارد و درآمد سالانه آن به 18 میلیارد دلار می رسد.

 

نوشتهٔ بعدی
انواع تزئینات داخلی ساختمان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست